Wie kent ze niet, die uiterst trage, langszaam reagerende en angstig rijdende mensen.
Veelal staan ze niet aangesloten voor een stoplicht, gaan pas rijden op het moment dat er een te groot gat ontstaat met de voor buurman. Gaan dan alsof ze een truck of een tractor zijn of vol met porselein in hun wagen geladen zijn hééél langszaam optrekken.
Waardoor jij en je achterbuurman/vrouw dus niet meer door het weer op oranje springende stoplicht kunnen komen. Dan sta je daar weer 5 minuten.
En die mensen die het veroorzaken: die lijken NIETS in de gaten te hebben. "Ik mag toch ook van de weg gebruik maken?" En: "ik rijd zo veilig, ik krijg nooit een ongeluk, wel degene die na een kwartier achter me aan gesukkeld heeft..."
Stel dat er in een stad honderd kruispunten met verkeerslichten zijn. Stel dat je vanuit de helft van de richtingen dit geschetste probleem hebt. Dan zul je per uur per reichting 12 auto's 5 minuten extra laten stilstaan, stationair draaien en irritatie veroorzaken.
Dat is per dag: 12 * 2 * 24 * 5 = 2880 minuten
Maal 100 is dat per grote stad 288000 minuten, dat er nutteloos fossiele brandstof wordt omgezet in oa CO2. Dwz 4800 uur, dwz 200 dagen stationair draaien.
Wilt u mede verantwoordelijk zijn voor zo'n verspilling?
U kunt het ook melden op deze site. Noem plaats, gebeurtenis, betrokken wagen (nummerbord mag wat mij betreft).
donderdag 25 juni 2009
Abonneren op:
Posts (Atom)